Vroege fietstochtjes en rioolratten

Vandaag was een vroegertje. Om 5:30 op om vervolgens alsnog te laat aan te komen bij de fietstocht die om 7:00 begon. Door de enorme verkeersdrukte in Bangkok hebben we super lang gedaan over 6kilometer maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Eenmaal gearriveerd konden we op de fiets de gids achtervolgen. Een beetje spannend want ik fiets dus nooit en we moesten nu door Bangkok waar ze rijden als gekken.

We slingerde door allemaal smalle steegjes en winkel ‘straatjes’ ter breedte van 2 stoeptegels en langs ‘woningen’ die ze konden huren. De zogenaamde woningen waren net van die containers van een vrachtschip maar dan 3x zo klein. Je kunt je haast niet voorstellen dat je daar in kunt wonen.

Terwijl we door al die straatjes fietste kwamen we veel mensen tegen die op weg waren naar hun werk of net wakker werden voor hun ‘huis’. Die arme mensen die daar leven moeten ook wel denken; heb je die gekken weer! Moet je voorstellen dat er iedere dag om 7:00 een stel toeristen voor je raam staat. Daar zit je toch ook niet op te wachten? Maar goed, hier doen ze dat dus gewoon.

Wat een bende en wat een geuren overal. Toen we door de straatjes fietste was het vooral veel stank, zwerfhonden, katten en mensen zonder tanden. Gelukkig kwamen we al snel bij de bloemen markt aan waar het wat aangenamer rook. Het verliep redelijk soepel, geen aanrijdingen, wel een of ander meisje uit Noorwegen die bij iedere vrucht of bloem vroeg wat het was. Die Thaise markt vrouwtjes snapte er natuurlijk geen drol van dus moest het vertaald worden en dat duurde weer een eeuwigheid.

Na dit alles gingen we op de longtail boot door de klongs. Op naar de coconut farm waar we over smalle paadjes fietste met water aan beide kanten. Ik zag mezelf er natuurlijk al weer helemaal in liggen, in die berm, maar besloot toch een foto van Yannick te maken op de fiets. En het is gelukt! (Soort van)

Rond 12 uur kwamen we weer terug aan en gingen we weer terug naar het hotel. Even naar Khoa San road om wat prul te kopen. Een super charmante flobber broek voor in het vliegtuig, want ik kreeg mezelf met die hitte niet in die skinnyjeans gepropt. Het eind resultaat van de outfit was werkelijk een kunstwerk. Streetstyle waardig bijna. Als ik op een bankje in slaap viel zou je ook geloven dat ik een zwerver was. Maargoed, m’n tas was net met veel pijn en moeite ingepakt dus om heel de zooi er weer uit te halen voor een fatsoenlijke outfit zag ik niet zo zitten.

Na een vliegtochtje van een uur kwamen we aan in Chiang Mai. Een stadje in het noorden van Thailand. Omdat we honger hadden (alweer) besloten we snel nog opzoek te gaan naar eten in de stad en eindigde bij een restaurant waar ze kroketten en frikadellen hadden, mijn avond kon niet meer stuk! Op de terugweg naar het hotel kwamen we wat onaangename gasten tegen, kakkerlakken. Echt walgelijk. Ik sprong alle kanten op en gilde het uit. Bah bah!
Eenmaal de kakkerlakken getrotseerd dacht ik alles gehad te hebben, tot er een rat uit de riolering kwam rennen, nou we zijn toen wel even een sprintje gaan trekken hoor. Ik heb ooit een rat als huisdier gehad, maar deze was wel van een ander kaliber. Je snapt dat we nu dus met een ‘gerust’ hart gaan slapen..

• reply paPaul ,

Nou ja, in Azië kijken ze niet te nauw over kakkerlakken en ratten, vraag het maar aan Yannick! Zelfs een rat in een internetcafé hebben wij meegemaakt! Typisch Aziatisch

• reply Tannie ,

Wat een dag! Zo beleef je nog erns wat. Een heel bijzondere vakantie. Ik zie uit naar de volgende verhalen.