Een dagje niks doen was het plan.. Ik zat al klaar met m’n olie, want mijn plan was ; goed bruin bakken.. Ik lag een paar uur te puffen op m’n bedje als een ouwe walrus.. Afentoe naar het water waggelen om wat af te koelen. Tot Bart met het idee kwam om een kano te huren en naar wat eilandjes te roeien. Mooi! Kan m’n rug bruinen, dacht ik..

Eenmaal een kano gescoord bij een opa met verrotte tanden, konden we gaan peddelen.. Met heel de handel de kano in op weg naar , ja geen idee eigenlijk.. Gewoon een eilandje.

Eenmaal bij het eerste eiland wat bezaaid was met dood koraal, besloten we naar het andere eilandje te roeien. Midden op de dag, loeiheet en felle zon. En dan nog peddelen alsof je leven er vanaf hangt. Eenmaal kapot gepeddeld hadden we het eiland bereikt. Dat m’n armen er nog aan zaten na dit tochtje was een wonder.. Even wat foto’s maken.. Maar eerst een berg afval trotseren. Een hele berg flessen slippers en glas. Daar was m’n slipper dus gebleven die ik op een of andere avond ben verloren in Koh Tao..

Natuurlijk trapte ik weer in een stuk verwilderd glas en spoot het bloed in het rond! (Oke dit is misschien wat overdreven.. Maar er was bloed) Bart had lekker door de olie gewandeld waardoor alles onder zat. Een groot succes dus weer. Na wat foto’s en ondertussen een knalrood lijf, besloten we weer terug te gaan. Ik was nog buitenadem van de heenreis. Het lijkt wel of ik aan sport doe hier, legday en vandaag armday. Het moet niet gekker worden.

Ik verrekte van de dorst en gelukkig was het water op dus heb ik (maar vooral Bart) me rot gepeddeld naar de eerste beste bar en gelijk maar 2 drankjes besteld.. Want stel je voor dat ik nog eens uitdroog.. Na het kano avontuur zijn we lekker gaan eten en opzoek gegaan naar een bar. Helaas geen vuurshows op dit eiland waar ik me aan kan wagen.. Dan maar een strandbedje bij een of andere bar wat meer leek op een kermis. Felle lichten en keiharde muziek, nog net geen botsauto’s en boksballen. Natuurlijk ook lamme Engelsen die me bijna besprongen. Anders is het feest niet compleet. Gelukkig denkt iedereen dat ik met m’n ‘boyfriend’ ben dus gebeurd er niet zoveel heftigs.

Na wat drankjes zijn we maar terug naar de kamer gegaan want met al die opa’s met gehuurde Thaise vrouwen ging het vermoedelijk geen feest worden.

Eenmaal in bed hoorde ik de Justin Bieber hits nog knallen en ging in wanhopig opzoek naar wifi op de gang, stel je voor dat ik belangrijke berichten mis over compleet doelloze onderwerpen. Je zal het maar net hebben..Maar helaas had ik maar 2 seconden geluk.. Daarna was het weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Dan maar slapen..

De volgende dag gingen we terug maar Bangkok. Nog even lekker eten inslaan bij onze favoriete supermarkt en even een lunch scoren bij het hotel. Weer met de koffer 4 trappen af. Gelukkig is m’n koffer bijna even groot als mij dus dit ging natuurlijk geheel soepel, maar ik heb het gered.

Busje naar de haven.. Weer op de boot die deze keer een ‘rustig’ tochtje maakte naar plaats van bestemming. Met een krakende tv waar niemand toch wat op kon zien en enorm veel lawaai maakte dat het zelfs door m’n muziek heen kwam (dit is bijna onmogelijk).. Natuurlijk ook weer een handje vol krijsende kinderen.. Rust gegarandeerd dus.

Weer een busje in, op naar het station. Deze keer hadden we eerste klas slaaptrein plekken geboekt omdat dit blijkbaar beter was. Nou dat hebben we geweten ook. Vertraging en we zitten gewoon weer tweede klas. De eerste klas wagon was in de prak gereden .. ‘Ongelukje’ vandaar dus de vertraging. We zaten heerlijk met 2 krijsende kleuters in de trein. Wat een fijn rustmoment, met in je achterhoofd een vertraging wegens een treincrash. Nou dit word weer een leuk ritje..